Yaratıcı Bakış Açısıyla Türkçe Dersi
5. sınıf öğrencilerimiz, Türkçe dersinde farklı bakış açılarıyla olaylara nasıl baktıklarını ve yaratıcı düşüncelerini nasıl geliştirebileceklerini öğrenme fırsatı buldular. Etkinlik, “yaratıcılık” ve “bakış açısı” kavramının ne olduğunu ve herkesin yaratıcı olabileceğini vurgulayan bir sunumla başladı. Edvard Munch, Vassily Kandinsky, Claude Monet, Van Gogh gibi ünlü ressamların aynı tema üzerinde farklı yorumları incelenerek her sanatçının kendine özgü bir bakış açısı olduğu gözlemlendi. Ayrıca Rorschach mürekkep lekesi fotoğrafında gördüklerini Mentimeter programı üzerinde sınıfta paylaşan öğrencilerimiz, kendi bakış açılarının diğerlerinden nasıl farklı olduğunu keşfettiler. Guilford’un “Dokuz Nokta Bulmacası”nı çözmek için çaba sarf ederek yaratıcı düşünmenin problem çözme üzerinde ne kadar önemli olduğunu kavradılar. Son olarak geçtiğimiz hafta yaratıcı yazma atölyesi etkinliğinde okulumuzda ağırladığımız “Olağanüstü Bir Yolculuk” kitabının yazarı Özlem AÇAR’ın öğrencilerimiz için hazırladığı kahve lekesi fotoğraflarını kendi bakış açılarına ve yaratıcılıklarına göre şekillendiren öğrenciler, duygularını ve düşüncelerini renk ve şekillerle ifade ettikten sonra oluşturdukları şekillerle ilgili hikâye ya da şiir yazarak birbirleriyle paylaştılar. Yaratıcılığın faydalarına ve önemine vurgu yapan bu etkinlik, öğrencilerimizin hayal güçlerini ve yaratıcılıklarını geliştirmelerine yardımcı olmayı amaçladı.