Sosyal Bilgiler, T.C. İnkılâp Tarihi ve Atatürkçülük, Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersleri; öğrencilerin toplumsallaşma süreçlerinde ve onların belli değerleri tanımalarında önemli bir rol oynamaktadır.

Sosyal bilgiler programı ile “vatanını ve milletini seven, tüm kişi ve kuruluşların yasalar önünde eşit olduğunun bilincinde olan, temel iletişim becerilerini kullanabilen, Atatürk ilke ve inkılâplarının önemini kavramış, her mesleğin gerekli ve saygın olduğuna inanan, sosyal bilimlerin temel kavram ve yöntemlerini kullanabilen, haklarını bilen ve kullanabilen, millî bilince sahip, özgür bir birey olarak fiziksel, duygusal özelliklerinin farkına varan, mekânı algılama becerileri gelişmiş, doğal kaynakları korumaya çalışan, millî ekonominin önemini kavramış, değişim ve sürekliliği algılayan, bilgi ve iletişim teknolojilerini bilinçli kullanan, kültürel mirasın korunması ve geliştirilmesi gerektiğini kabul eden, millî ve manevi değerleri benimseyen, bilimsel ahlakı gözeten, katılımın önemine inanan, erdemli insan olmanın önemini ve yollarını bilen, eleştirel düşünme becerisine sahip, çalışmanın toplumsal yaşamdaki önemini bilen, evrensel değerleri benimseyen” bireyler yetiştirmek amaçlanmaktadır.

Sosyal bilgiler dersi işlenirken genelden özele, somuttan soyuta, basitten karmaşığa, bütünsel, öğrenci merkezli, öğrenme alanlarına dayalı; değerler temelli, bilgi, beceri ve davranış kazandırmayı hedefleyen bir yaklaşım benimsenir. Kazanımların gerçekleştirilmesinde “yerellik, güncellik, disiplinler arası, yansıtıcı sorgulama, geçmiş-bugün-gelecek bağlantısı, zaman – süreklilik – değişim ve esneklik” gibi sosyal bilgiler öğretiminin temel ilkeleri dikkate alınır. Tarihî yapılar, anıtlar, müze – kentler, savaş alanları gibi okul dışı ortamlardan da faydalanmaya önem verilir. Bu eğitimin sonunda öğrencilerimiz; “değişim ve sürekliliği algılama, iletişim, empati, tablo, grafik ve diyagram çizme ve yorumlama, girişimcilik, gözlem, hukuk okuryazarlığı, çevre okuryazarlığı, kanıt kullanma, eleştirel düşünme, karar verme, medya okuryazarlığı, yenilikçi düşünme, mekanı algılama, dijital vatandaşlık, zaman ve kronolojiyi algılama, özdenetim, problem çözme, sosyal katılım, kalıp yargı ve ön yargıyı fark etme, araştırma, iş birliği, Türkçeyi doğru, güzel ve etkili kullanma, harita okuryazarlığı ve konum analizi” gibi beceriler kazanılır.

Bölümümüzün hedefleri doğrultusunda gelenekselleşmiş olan “21 Mart Ekinoks Günü”, “1 Mart Sıfır Ayrımcılık Fotoğraf Yarışması”, “ Tarih Köşesi”, “Mavi Kapak Kampanyası”, “İkinci El Kitap, Eşya Bağışı”, “Elektronik Atık Kampanyası”, “Ekoloji ve Çevre Çalışmaları”, “Günümüz Dünya Sorunlarını Tartışma Etkinlikleri”, “İşaret Dili Etkinlikleri”, “Geleceğe Nefes Ol: Fidan Sahiplenme Kampanyası’na Destek”, “Harita Okuma: Ülke Bulma Yarışması”, “İlk Çağ Uygarlıkları Kostüm Tasarımı”, “Kil Tablet Etkinliği” gerçekleştirilmektedir.

Sosyal bilgiler programı ile öğrencilerin aşağıdaki bilgi ve becerileri edinmeleri hedeflenir:

  • Atatürk ilke ve inkılaplarını evrensel boyutta benimsemek ve önemini kavramak, 
  • İlgi, istek ve yeteneklerinin farkına varmak, 
  • Sürdürülebilir bir çevre anlayışına sahip olmak, 
  • İnsan hakları, ulusal egemenlik, demokrasi, cumhuriyet kavramlarını anlamak, 
  • Eleştirel ve analitik düşünebilmek, 
  • Ülkesini ve dünyayı ilgilendiren konularda duyarlı olmak, 
  • Yaşamını demokratik kurallara göre düzenleyebilmek,
  • Bilgi ve iletişim teknolojilerini bilinçli kullanabilmek, 
  • Millî ve çağdaş değerleri yaşatmaya istekli olmak, 
  • Sorumluluklarını yerine getiren, bilinçli ve etkin bir vatandaş olmak.