Eğitim-öğretim süreçlerinde öğrencilerin akademik, sosyal ve duygusal gelişimleri takip edilirken akademik becerilerini yakından etkileyen bilişsel ve yaşamsal becerileri de önemsenir. Psikolojik Danışma ve Rehberlik Bölümü tarafından bütün öğrencilerimizi tanımak, bilişsel süreçlerini takip etmek ve bilişsel ihtiyaçlarını belirlemek için bireysel rehberlik çalışmaları yapılır. Yapılan rehberlik uygulaması, öğrenmenin en temel bileşenleri olan “planlama, eş zamanlılık, dikkat ve ardıllık” alanları hakkında öğrencinin bilişsel gelişimi ile ilgili objektif bir bakış açısı sunar. Yapılan uygulama sonucunda bilişsel becerilerinin desteklenmesi gereken öğrenciler için “Düşünme Becerileri Programı” dahilinde velilerimizle sonuçlar paylaşılır. Altı aylık grup çalışmaları haftada bir saat olmak üzere organize edilir. Her kademeye göre ayrı olarak hazırlanmış ve farklılaştırılmış çalışma kitapçıkları ile destek çalışmaları gerçekleşir.

“Düşünme Becerileri Programı”nın amacı; öğrencilerin gerçek akademik performanslarını sergilemesi, öğrendiği bilgileri rahatlıkla içselleştirmesi, bu bilgileri ve becerileri yaşam ve öğrenme alanlarında yansıtmasıdır. Bu amaca ulaşmak için yapılan uygulama sonuçları; öğrencilerimizin gelişimlerini ortak takip edebilmek için akademik kadro ile paylaşılır, velilerimizle bireysel görüşmeler düzenlenir.