Irmak Ortaokulunda metin odaklı bir yaklaşımla yapılandırılan Türkçe derslerinde öğrencilerin dilin farklı bağlamlarda aldığı görünümleri kavramaları, değişik bilgi kaynaklarına ulaşarak duygu, düşünce ve hayal dünyalarını zenginleştirmeleri ve kendilerini öz güvenle ifade edebilmeleri için Türk ve dünya edebiyatının seçkin eserlerine yer verilmekte; dil bilgisi, okuma-anlama, dinleme-izleme, konuşma ve yazma kazanımları sarmal bir yapı içerisinde, metinle ilişkilendirilerek bütüncül bir bakış açısıyla ele alınmaktadır. Bu bakış açısıyla işlenen eserler; öğrencilerin estetik değerlerinin gelişimine, dilin öneminin kavranmasına, bireysel ve toplumsal değerlerin farkına varılmasına olanak sağlamaktadır.

Derslerde öğrencilerin “düşünme, anlama, sıralama, sınıflama, sorgulama, ilişki kurma, eleştirme, tahmin etme, analiz-sentez yapma, değerlendirme” gibi zihinsel becerilerini geliştirmeye yönelik etkinlikler ve farklılaştırılmış çalışmalar uygulanmaktadır.

Bölümümüzün hedefleri doğrultusunda gelenekselleşmiş olan “Dil Bayramı, Genç Kalemler Cumhuriyeti Yazıyor, Çocuk Hakları Paneli, Laf Ebesi: Hazırlıklı- Hazırlıksız Konuşma Yarışması, Yazar Söyleşileri, Tebrik Kartı Kampanyası, Milli Kültür Günü, Dünya Sözlük Günü, Dünya Öykü Günü, Dünya Şiir Günü, Kitap Kahramanlarını Canlandırma” gibi etkinlikler ve okuduğumuz kitaplarla ilişkilendirilen disiplinler arası anlayışla planlanan geziler; öğrencilerin sosyal ve duygusal gelişimlerini destekleyen kulüpler (Felsefe Kulübü, Yaratıcı Drama ve Tiyatro Kulübü, Dergi Kulübü, Radyo ve Seslendirme Kulübü, Münazara Kulübü…) gerçekleştirilmektedir. Bunun yanında öğrencilerin sınıf içinde yaptığı çalışmalardan oluşan “Mavi” dergisi yıl sonunda okurlarla buluşmaktadır.

Yürütülen bu çalışmalarla öğrencilerimizin;

  • Dinleme, konuşma, okuma, yazma, görsel okuma ve görsel sunu dil becerilerini geliştirmek,
  • Türkçeyi sevmelerini, doğru ve etkili kullanmalarını sağlamak,
  • Metinler arası düşünme becerilerini geliştirerek söz varlığını zenginleştirmek,
  • Bilimsel, yapıcı, eleştirel ve yaratıcı düşünme, kendini ifade etme, iletişim kurma, iş birliği yapma, problem çözme ve girişimcilik gibi temel becerilerini geliştirmek,
  • Bilgiye ulaşma, bilgiyi kullanma ve yorumlama becerilerini geliştirmek,
  • Kitle iletişim araçlarıyla verilen mesajları sorgulama becerilerini geliştirmek,
  • Milli, manevi, ahlaki, tarihi, kültürel, sosyal, estetik ve sanatsal değerlere önem vermelerini sağlamak,
  • Yazılı ve sözlü ürünlerle Türk ve dünya kültürünü tanımalarını sağlamak.
  • Okuma ve yazma sevgisi ile alışkanlığını kazanmalarını sağlamak

amaçlanmaktadır.