IB okulları sorgulama programlarını, aşağıda örnek açık uçlu sorular içeren yedi PYP anahtar kavramının tümünün daha derinlemesine irdelenmesi için fırsatlar sunacak şekilde organize eder. Her sınıf/yıl seviyesinde bu yedi anahtar kavramın tümü sorgulama programında ele alınır. Sorgulama programındaki kavramları (anahtar kavramlar ve bağlantılı kavramlar) liste haline getirmek, ünitelerin hedeflediği yönün belli bir noktaya odaklanmasına, öğretilecek içeriğin çerçevelendirilmesine de yardımcı olur. Derslerin anlaşılmasını derinleştirirken, diğer yandan da öğrenme boyunca bir dersten diğerine ve disiplinlerarası öğrenmeyle disiplinlerüstü öğrenme arasında bağlantılar kurulması için ilave fırsatlar yaratılmasını sağlar. PYP anahtar kavramlar öğrencilerin ana fikri daha derinlemesine anlamalarında fırsatlar sunar.
PYP’nin felsefesinin merkezinde, amaçlı ve düzenli sorgulamanın, öğrenme için anlamı ve anlamayı geliştiren ve öğrencileri önemli konularla ilgilenmeye zorlayan güçlü bir araç olduğu ilkesi yatar. Bu nedenle, PYP’de ayrıca sorgulamayı destekleme yolu olarak kavramın yönlendirdiği müfredata bağlılık vardır.
Anahtar Kavramların Müfredattaki Yeri Müfredatın merkezinde yer alan kavramlar anahtar sorular şeklinde sunulur. Üniteyi şekillendirip ona yön kazandırma özelliği vardır. Anahtar kavramları sunmanın doğal yolu kapsamlı, açık uçlu sorular sormaktan geçer. Açık uçlu yöneltilen sorular öğretmen ve öğrencilerin düşüncelerini özgürleştirir. Böylece her öğrenciye özel yeteneklerine bakılmaksızın erişilmesini sağlar.
Özetle; PYP kavramları öğrencilerin araştırma ve sorgulamalarını destekler.
PYP anahtar kavramlarına yönelik açık uçlu sorular aşağıda örneklenmiştir.
1.ŞEKİL: Neye benziyor?
2.İŞLEV: Nasıl çalışıyor?
3.SEBEP-SONUÇ: Neden böyle?
4.DEĞİŞİM: Nasıl değişiyor?
5.BAĞLANTI: Diğer şeylerle arasında ne bağlantı var?
6.BAKIŞ AÇISI: Değişik bakış açıları neler?
7.SORUMLULUK: Sorumluluğumuz nedir?