Irmak Okulları’nda akademik çalışmaların tamamı bilimsel temelli öğrenme modelleri, dünya literatüründe tanınmış alanında uzman kişilerin güncel yayınları ve eğitimleri takip edilerek tasarlanır, uygulanır ve değerlendirilir. Müfredat çerçevesinde içeriği zenginleştirmek için odaklandığımız akademik yaklaşımlar hakkında detaylı bilgi edinmek için bilgilendirici kitapçığımızı inceleyebilirsiniz.
Okulumuzda öğrencilerimizin; araştıran, sorgulayan, merak eden, özgüveni yüksek, yaratıcı düşünen, ana dilinde yetkin, yabancı dil becerileri gelişmiş, ilgi ve yeteneklerinin farkında olan, problem çözen, sosyal-duygusal becerileri güçlü bireyler olarak yetiştirilmesi hedeflenir. Bu hedef doğrultusunda oluşturulan eğitim programımız akademik kadromuz tarafından düzenli olarak güncellenir.
Öğretmenlerimiz, öğrencinin hazır bulunuşluğuna, ilgisine ve öğrenme şekline göre öğrenme içeriğini, sürecini, ürününü veya öğrenme ortamını farklılaştırarak her bir öğrencinin öğrenme yolculuğunu bireyselleştirmiş olur. En temel anlamda farklılaşma, öğretmenin öğrenciler arasındaki farklılıklara yanıt vermek ve mümkün olan en iyi öğrenme deneyimini yaratmak için tek bir öğrenci veya küçük bir grup ile çalışarak öğretimini çeşitlendirmesidir.
grade1social.

1. Sınıf

MEB Hayat Bilgisi kazanımları temel alınarak PYP Müfredat çerçevesi doğrultusunda hazırlanan program ile öğrenciler, düşünen, iletişim kuran, bilgili, risk alan gibi IB öğrenen profillerini geliştirmeye yönelik aktiviteler yaparlar. Her sınıf seviyesinde Milli Eğitim Bakanlığı kazanımlarının sene sonuna tamamlanması hedefi ile PYP disiplinler üstü temalarla bağlantılı sorgulama üniteleri oluşturulur. Yakından uzağa, bilinenden bilinmeyene doğru sorgulama ilkesi benimsenerek öncelikli olarak birey olarak kendini tanıma, sonrasında çevre ve toplum bilinci kazanmaları bu yaş seviyesi için oldukça önemlidir.

grade2math

2. Sınıf

Türkçe dersleri; dinleme, okuma, anlama, yazma ve görsel okuma ve sunu alt başlıklarından oluşan kapsam ve sırlama çalışmaları doğrultusunda her sınıf seviyesinde sarmal yapıda işlenir. PASS Teorileri ve adımlarına uygun olarak (ardıllık, eş zamanlılık, dikkat, planlama) tasarlanır. Düşünme Becerileri ders saatinde PASS Teorisi çalışmaları ile öğrencilerin farklılıkları dikkate alınarak farklılaştırılmış içerikler hazırlanır. Amacımız, okuma alışkanlıklarını geliştirerek sözcük dağarcığını zenginleştirmek ve böylece dili etkili olarak kullanabilmelerini sağlamaktır. Öğrenciler, Türkçe derslerinde yazılı ve sözlü ifade etme becerilerini geliştirmeleri için teşvik edilirler. Gözlemleri, duydukları, dinledikleri, duygu ve düşünceleri hakkında soru sormaya cesaretlendirilirler.

grade3social

3. Sınıf

MEB’ nın 2014 – 2015 Eğitim Öğretim yılı itibariyle güncellediği üçüncü sınıf Fen Bilgisi dersi kazanımları PYP sorgulama üniteleri ile ilişkilendirilerek yürütülmektedir. Bilimsel süreçlerde araştırma, yorumlama, bilim ve fen üzerine dönüşümlü düşünme gerçekleştirme en temel hedeflerimizdendir. Yaşadığı doğayı inceleme, yaşadığımız gezegeni kimlerle ve nasıl paylaştığımızı kavrama üzerinde çalışılan temel bilimsel kavramlar irdelenmektedir.

grade4math

4. Sınıf

Türkçe dersleri; dinleme, okuma, anlama, yazma ve görsel okuma ve sunu alt başlıklarından oluşan kapsam ve sırlama çalışmaları doğrultusunda her sınıf seviyesinde sarmal yapıda işlenir. PASS Teorileri ve adımlarına uygun olarak (ardıllık, eş zamanlılık, dikkat, planlama) tasarlanır. Düşünme Becerileri ders saatinde PASS Teorisi çalışmaları ile öğrencilerin farklılıkları dikkate alınarak farklılaştırılmış içerikler hazırlanır.
Öğrencilerin Türkçeyi doğru ve etkili bir şekilde kullanmalarının yanı sıra Türkçe bilgi ve becerilerini günlük yaşamlarına uygulamaları başlıca hedefimizdir. Öğrenciler yorum ve tahminlerde bulunarak ve her sorgulama sorusunu ayrıntılı şekilde düşünerek üretken bireyler olmaya teşvik edilir.