Anaokulumuzda Rehberlik, Beden Eğitimi, Kütüphane ve Dans olmak üzere 4 farklı branş dersi bulunmaktadır. Haftalık programda yer alan branş dersleri, disiplinlerüstü bir yaklaşımla PYP sorgulama üniteleri ile ilişkilendirilerek öğrencilerimizin çok yönlü gelişimlerine katkı sağlar.

Rehberlik

Rehberlik saati, rehber öğretmenlerimizin öğrencilerimizle bir araya geldiği, farklı konularda duygu ve düşüncelerin paylaşıldığı bir zaman dilimidir. Rehberlik Saati rehber öğretmenlerimiz tarafından hazırlanan ve PYP programı ile paralellik gösteren “Sınıf Rehberlik Programı” na uygun olarak yürütülür. Öğretmenlerimiz sınıflarda hem öğrencilerimizin sosyal, duygusal gelişimini gözlemler, hem de onların gelişimine katkı sağlayacak etkinlikler gerçekleştirir. Duygularımız, farklılıklara saygı, “hayır” diyebilmek, iletişim vb. konularda öğretmenlerimiz öğrencileriyle interaktif çalışmalar sürdürür. Bu çalışmalar gerçekleştirilirken, sohbet, oyun, drama ve resim çizimi gibi yaş gruplarının gelişimine uygun yöntemler kullanılır. Rehberlik saatlerinin öğrencilerin duygusal gelişimine en önemli katkısı, eleştirilmeden, kabul gördükleri ve kapsandıkları bir ortamda duygularını dile getirme fırsatı sağlamasıdır.

Beden Eğitimi

Hareket eğitimi her öğrencinin kendi kapasitesi doğrultusunda, fiziksel, bilişsel, sosyal ve duygusal bütünlük içerisinde gelişmesine, sağlıklı yaşamasına olumlu katkılar sağlar. Hareket eğitimi derslerimizde amacımız öğrencilerimizin dayanıklılık, esneklik, çeviklik, kuvvet, sürat, denge, beceri ve koordinasyon gibi fiziksel uygunluklarını geliştirmektir.

Okulumuzda sistemli ve programlı olarak sunulan hareket eğitimi dersi, çocuklarımıza sağlıkla ilgili alışkanlıkları, düzenli olmayı, iradelerini kullanabilmeyi ve iş birliği duygusunu kazandırmaktadır. Daha sonraki yaşamında spor yapma alışkanlığının temelleri de bu eğitimle atılmış olur. Irmak Anaokulu öğrencilerinin, estetik bir yapıya sahip olabilmeleri ve koordinasyonları ile motor beceri gelişimlerine olumlu katkı sağlayabilmek için derslerimizde cimnastik branşına ağırlık verilmektedir.

Cimnastik çocukların fiziki gelişimine pozitif katkılar sağlar ve tüm spor branşlarının temelini oluşturur. Bu amaçla anaokulumuzda farklı yaş gruplarına göre oluşturulan cimnastik ağırlıklı derslerimizde temel cimnastik hareketlerinin başarıyla öğretilmesi hedeflenmiştir. Öğrencilerimizin esneklik kazanmaları, vücut koordinasyonu geliştirmeleri, disiplin kazanmaları, daha dengeli ve sağlıklı bir vücuda sahip olabilmeleri öncellikli hedeflerimizin arasındadır.

Kütüphane

Öğrencilerimizin bilgi okuryazarı yetkinliğiyle, öğrendiklerini hayatın her aşamasında kullanması, yorumlaması ve bu yetilerini kullanarak kendini yenilemesi, bildiklerini ve öğrendiklerini çağına karşı sorumlu davranarak paylaşması ve örnek bireyler olmasını sağlamak, Öğrencilerimizin akademik ve kültürel gelişimine katkıda bulunmak, IBO) İlk Yıllar Programında bulunan üniteleri desteklemek, profil, tutum ve becerileri kazandırılmasında katkı sağlamak, Yazar-Kitap-Okur üçgeninde etkinlikler düzenlemek, sosyal sorumluluk projelerine destek vermek, öğrencilerimize okuma ve kitap sevgisi, kültürü kazandırabilmek.

Dans

Bale ve dans sanatının kuvvetli ışığıyla aydınlanan zihinler ve bedenler, her yaş grubunda özenle hazırlanan programlarla ilerliyor. Hedefimiz; bedensel gelişimi desteklemek, yaratıcı zekayı geliştirmek, motor becerilerini pekiştirmek, birlikte hareket etme isteği kazandırmak, uyum yakalamak konusunda özendirmek, kendine güven duygusunu olgunlaştırmak ve düzen kavramını oluşturmak gibi değerli temel kazanımlarla zenginleştirilmiştir. Teknik bilgilerin yanı sıra, doğaçlama egzersizleriyle bireysel fikir ve tasarımlarını ortaya koymaları için dinamik zamanlar yaşamalarını çok önemsiyoruz. Keyifli dans egzersizleriyle büyümelerinin, sağlık açısından da, özgüvenli bireyler olmaları açısından da değerli buluyoruz.