Dil, bir insanın dünyayı tanımasını ve deneyimlerini aktarmasını sağlayan bir araçtır. Yabancı bir dil öğrenmek, öğrencinin sorun çözmesini ve konulara eleştirel olarak yaklaşabilmesini sağlar. Kişinin davranışsal yetkinliğini, kendi dil alanı sınırlarının ötesine geçirerek geliştirmesini sağlar; öğrencilerin o ana kadar sahip oldukları kültürü de içine alarak kültürler arası etkileşime katkıda bulunur.
“Bir dil bir insandır.” sözünü göz önünde bulundurursak, globalleşen dünyamızda ikinci bir dilin öğrenilmesi kaçınılmazdır. Irmak Okullarında öğrencilerimiz 9. sınıftan itibaren İngilizcenin yanı sıra İspanyolca, Almanca veya Fransızca dillerinden birini seçerler. Seviye sistemine dayalı eğitimimizde öğrenci, 9. sınıfta seçtiği dili yeni öğrenmeye başladıysa 11. sınıfın sonunda B1 seviyesine ulaşmış olur. Daha önce bilerek gelen öğrencilerdeki hedefimiz ise 11. sınıfı bitirdiğinde B1 seviyesini tamamlayıp B2 ye ulaşmasıdır.

İkinci yabancı dil eğitimindeki amacımız;


• Öğrencinin yeni bir dil öğrenmeye karşı yapıcı bir ilgi duyması, diğer ülkelerin kültürlerine yakınlaşması, kültürler arası farkındalıklarının artması ve çevresi ile fikir alışverişi yapması,
• Öğrencinin ilgisinin uyanması ve keyif alması,
• Öğrencinin yaratıcılığını destekleyerek öğrenciye kişisel buluş ve keşifleri için yer ve zaman tanıyan içerik ve yöntemlerle güven ve eleştirel düşünme biçimi kazanması,
• Dil bilgisi odaklı yöntem yerine yaratıcılığı, esnekliği, sorun çözme bilincini ve eleştiri yetisini geliştiren iletişime dayalı öğrenme biçimleri kullanarak kazandıkları becerileri düzeylerine uygun olarak geliştirerek hayata geçirmeleri,
• Bireysel farklılıklara sahip olan öğrenciler için çeşitli öğrenme fırsatları yaratılması ve çok yönlü yöntemlerin kullanılmasıdır.

Her dil, uluslararası geçerliliği olan dil sınavlarına öğrencilerini hazırlar. Almanca FIT sınavları, Fransızca DELF sınavları ve İspanyolca DELE sınavları her yıl Mayıs ayında uygulanır.